От Абу Хурейра радияллаху анху, се предава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Ако не се боях, че ще обременя (членовете на) моята умма, то бих им повелил да използват мисвак преди всяка молитва намаз.”
/Този хадис е сведен от ат-Тирмизи в “Сунан ат-Тирмизи, Баб ас-Сивак”.
Шейх ал-Албани е казал:“
Достоверен хадис/сахих/” .
Виж “Сахих ал-Джамии ас-Сагир” 5315, “ал-Ирва ал-Галил” 70, “Сахих ат-Таргиб ве ат-Тархиб” 205.
Този хадис също така е сведен и от Малик 145, Ахмед 1/80, ал-Бухари 887, Муслим 252, Абу Дауд 46, ан-Насаи 1/12
и 1/266-267, Ибн Маджа 287, Ибн Хиббан в неговия сборник "Сахих " 1068./
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем,
не е заповядал да се почистват зъбите преди всеки намаз, за да не обремени своите последователи.
Въпреки, че това предписание не се явява задължително, то е крайно желателно (сунна ал-муаккада).
Под думата “сивак” преди всичко се разбира пръчица или клонка от дървото “арак”, които се използват за всекидневно почистване на зъбите, и които притежават антибактериален ефект и оказва укрепващо въздействие върху венците.
Някои от учените улема смятат, че е задължително да се почистват зъбите с мисвак преди всеки намаз, обаче в хадиса от Абу Хурейра радияллаху анху, еднозначно се казва, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи
ве селлем, не е заповядал да се почистват зъбите преди всеки намаз с мисвак, за да не се обременят мюсюлманите. Независимо, че в хадиса става дума за почистването на зъбите преди всеки намаз с мисвак, то е желателно да бъде използван по всяко друго време.
Особено желателно е това да се прави преди намаз, по време на умиването абдест преди да се изплакне устата, преди четенето на Свещения Коран, след събуждането от сън, и при появата на неприятна миризма от устата.
/Виж “Субул ас-Селям”, т. 1, стр. 57-58. Коментар към
“Булуг ал-Марам”/
Няма коментари:
Публикуване на коментар