1 - Що се отнася до науката хадис, която доказва, че това са думи на любимият ни пророк Мухаммед алейхи селям, то това не е наука, която я основава в Багдад халифа Харун Рашид. Това е наука върху която са работели най-малко 11 000 учени, които са се отдали изцяло на науката и на Аллах. Тези учение ги наричаме мухаддис. Тези мухаддиси в продължение н...а 400 години работейки върху тези хадиси са извадили наука наречена хадис. Тези учени за да съберат всички тези хадиси са изминали толкова много път, че с техният път който са го изминали днес ще можем да заобиколим земното кълбо 50 пъти. Тези учени са направили такова нещо, че днес дори като има компютри е много трудно да се постигнат резолтатите на техните трудове. Нека Аллах да е доволен от всички тях. АМИН!
2 – За да може да се каже, че тези са думите, които ги е казал Пратеника на Аллах алейхи селям, то учените за това нещо са се трудили най-малко 5 века. Тази наука не се е получила някой си да каже вчера в джамията от имама чух, че това са думи на Пратеника на Аллах алейхи селям. Както един агент за да получи достоверна информация за един човек работи 20 години, по същият начин тези учени за да разберат дали един хадис е достоверен, са го изследвали в продължение на 20 години. Имало е учени, които са оставяли семействата си в продължение на 20 години и като се пребират в къщи виждат, че жените им са имали младежи на по 20 години. Този учен като е оставил жена си е била бременна. А той само и само да намери един хадис някъде по Казакистан е оставил съпругата си и нямал никаква информация за нея. Тези учени по този начин, хвърляйки такъв труд са се издигнали, а тези учени не са се издигнали отивайки в Имам хатипите преснимвайки и решавайки 2-3 теста. Тези учени за един хадис са давали живота си.
Сахабин качвайки се на коня си от Медина отива в Александрия в Египет, защото чул, че там има друг и само той е чул Пратеника на Аллах алейхи селям да казва някой хадис. Този сахабин качвайки се на коня си предприема пътуване от 1 месец само и само да се увери, че този хадис е достоворен. Когато пристига в Александрия намира човек и му казва: „Есселям уалейкум. Чух че само ти си чул Пратеника на Аллах алейхи селям да казва този хадис. Този хадис верен ли е?” другият човек му отговаря: „Уе алейкум селям. Да аз го чух и хадиса е верен.” Този сахабин казвайки елхамдулиллях значи правилно съм го знаел, без да слиза от коня си веднага тръгва към Медина. Не е останал да пренощува. Защо? Защото той е казал аз съм дошъл да проверя този хадис, ако остана да пренощувам или да ядем храна, то тогава ниета може да ми се промени, а аз не искам това нещо. И този сахабин без да остане и минута повече в Александрия се пребира в Медина.
Ето това е бил трудът, който са положили сахабите за да запазят един от хадисите на Пратеника на Аллах алейхи селям. Тези учени не са проучавали хадисите и житието на Мухаммед алейхи селям за да спечелят някоя титла в университета или в живота си.
3 – Днес сборниците с хадиси, са сборници, които са подредени според определени критерии. Сахихи Бухари и Сахихи Муслим са сборници с хадиси, които са написани преди 1150 години. В продължение на 1100 години всеки един човек, който е вярвал и казвал Ля иляхе илляллах мухаммедур-расулуллах е вярвал, че в тези два сборника няма и една измислена дума. След това децата на мюсюлманите като започнаха да ходят в Англия, Америка, Франция да научават Исляма и да правят докторатура, то тогава започнаха тези два сборника да са проблемни и да излизат в тях слаби и измислени хадиси. В продължение на 1100 години защо мюсюлманите са вярвали, че в тези книги няма измислени хадиси, а чак сега започнаха някои в кавички учени да казват, че в тях има измислени хадиси? Това се случи когато самолетите започнаха да идват от Париж. Когато тези самолети започнаха да идват от Париж, чак тогава сборника на Бухари започна да има проблем в него. Чак сега започнаха да казват, че даден хадис Емевийте са го преписали на Бухари, или Аббасийте са го преписали на Бухари или Турците са го преписали на Бухари. На тези хора трябва да им се отрежат езиците. Дори Емевийте да са го преписали на Бухари даден хадис, то от тяхното време са минали 1200 години. През тези 1200 години мюсюлманите, които са правели седжде на Аллах не са ли могли да го отделят това нещо? Нима през тези 1200 години мюсюлманите, които са правели седжде на Аллах са били невежи? Субханеллах... Нима мюсюлманската общност толкова години е била в невежество и нехайство, та чак сега като дойде демокрацията и някой си станаха доктори и взеха дипломи са видели истината?!
Скъпи читатели, ние имаме списък относно книгите с хадис. След корана най-достоверната книга е сборника с хадиси на Бухари и на Муслим. Тези два сборника изобщо не можем да ги критикуваме. Тези, които ги критикуват, то може да спрем да им даваме селям. Няма никакъв проблем в това нещо. На тях мога да спра да им давам селям, но не казвам, че са неверници. Просто не искам меляйкетата да ме виждат да се срещам с тях и да пия кафе и на Съдния ден поради това нещо да си навлека проблеми.
Относно сборниците с хадиси на Ебу Дауд, Тирмизи, Несаи и Ибни Мадже. По голямата част от хадиси в техните сборници са доказани, че са от хадисите на Пратеника на Аллах алейхи селям. В тях има и хадиси, които учените са спорели за тези хадиси дали са достоверни или не, но под тези хадиси има и разяснение за мнението на учените.
Муснеда с хадиси на Имам Ахмед бин Ханбел, най-малко 70% от хадисите в него са доказани, че са достоверни и са от думите на Пратеника на Аллах алейхи селям. В неговата книга има хадиси, които учените спорят за тях, дори и Имам Ахмед е спорел с учениците си относно тези хадиси. Ние не живеем религията ни върху съмнителни и подозрителни неща.
4 – Ако извадим хадисите и оставим само Корана, то най-напред намаза ще понесе ударите. Защото в Корана са споменати само три времена за намаз. Защото в Корана няма пет времена за намаз. В корана никъде не може да се намери, че фарза на сутрешната молитва е 2 рекята или рекятите на нито един намаз не може да се намерят в Корана. След това ще излезе някой глупак, който е син на друг глупак и ще каже думата Салят в арабския означава дуа, защо да кланяме намаз нека да правим дуа и толкова. Защото желанието да премахнеш хадисите е желанието да опровергаеш Корана. А това е капана на шейтана, който го заложил на евреите когато четели теурата. След като Аллах ни е известил за това, как ние отново да попаднем в този капан?!
5 – И последно човек никога не трябва да си играе със стъпалата. Нима днес на теб ти е дошло откровение от Аллах ли? Не! Добре, а от къде научи Исляма? От ходжата в джамията, който те научи и как да четеш корана. Или от илмихаля на някой си. Ти като отричаш хадисите противоречиш на учителят си. Нима този твой учител е неверник?!
Да си играеш с тези, които са над тебе е много рисковано. Ако един си играе с Имам Ебу Ханифе, Имам Малик, Имам Шафи, Имам Ахмед бин Ханбел, Бухари, Муслим или Ибни Мадже, то този директно прескача и унищожава тези стъпала. Този който премахва и унищожава тези стъпала не го прави с цел да падне долу, а го прави с цел да може да заеме техните места. В болницата като има главен доктор на вътрешния отдел, този доктор до като е там ти не може да заемеш неговото място. Ще трябва да се оплачеш от него и да го изгонят, а след това ти да седнеш на неговият стол.
Наистина Ебу Ханифе не е без грешен, но ти да вземеш да го подставяш под съмнение да минеш на неговото място, то аз на теб нямам доверие. Защото ние сме длъжни да държим светли пътищата по които е достигнал шериата до нас. Нямаме право да омърсяваме чашата от която сме пили. Но също така и Ебу Ханифе не може да го правим като идол. Защото в келиме-и шехадет Ебу Ханифе не се споменава, но пък Ебу Ханифе е имамът, който ни е научил на климе-и шехадет. Затова като искаш да махнеш Ебу Ханифе трябва да ми кажеш причината за това нещо. Ако кажеш, че ниета ти е чист, то те питам добре Ебу Ханифе го махаме, но кой ще сложиш на негово място?! Ти си дошъл 1400 години след него, та ти ли ще застанеш на негово място?! Добре, а каква е твоята специфичност? Казва: Имам компютър. Благодаря ти, срещата ни е свършила. Вижте повече
Няма коментари:
Публикуване на коментар