неделя, 18 ноември 2018 г.

ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ЗА ЛИЦЕМЕРИЕТО




Ибни Аббас радияллаху анху разказва: Един човек казал на Пророка саллеллаху алейхи ве селлем:
- Аз се намирам в положение, в което се старая да заслужа благоволението на Аллах Теаля като искам хората да забележат това мое състояние.
- Пророкът саллеллаху алейхи ве селлем не казал нищо докато не бил низпослан айетът: “Който копнее за срещата със своя Господар, да върши праведни дела и в служенето си на своя Господар никого да не съдружава с Него!” (Предаден от Хаким и Бейхаки)
-2-
Абу Хурейра радияллаху анху, разказва, че Пророкът саллеллаху алейхи ве селлем е казал:
“Първият, който ще бъде призован на съдния ден е човек загинал във война, защитавайки вярата си. Ще му бъде напомнено за благата, дадени му в земния живот. След като потвърди, че тези блага са му били дадени, ще му бъде зададен въпроса:
< p>- Какво направи ти с тях?</p>< p>- О, Аллах! Аз воювах заради теб и бях убит заради това – ще бъде отговорът на запитания.</p>< p>- Лъжеш! – ще бъде отговорът на Всевишния Аллах – ти воюва, за да кажат, че си смел и това бе казано по твой адрес. След това бива повелено на меляикетата (ангелите) да повлекат подсъдимия и го хвърлят в джехеннема.</p>< p>Друг човек, който е притежавал наука и я предавал, а също така е чел Свещения Коран. На този човек също ще бъде напомнено за дадените му блага в земния живот и след като потвърди, че всичко било така както му се напомня, ще му бъде зададен въпроса какво е направил в замяна на дадените му блага.</p>< p>- Придобих се наука и поучавах хората на нея, а също така четях Свещения Коран. Всичко това направих в Твое име о, Господарю!</p>< p>- Лъжеш, ти учи, за да те нарекат учен и ти получи това прозвище, четеше Коран, за да кажат, че си добър четец и това бе казано.</p>< p>След това ще бъде повелено на меляикетата и те ще го повлекат и ще го хвърлят в джехеннема.</p>< p>Друг човек, който е бил богат в земния живот. Ще му бъде напомнено за благата, които са му били дадени в земния живот и той ще ги потвърди. След това ще бъде запитан какво е направил за благодарност.</p>< p>- О, Господарю! Аз раздавах от богатството си във всички сфери, в които Ти си заповядал да се раздава. Направих това в Твое име.</p>< p>- Лъжеш. Ти раздаваше, за да кажат хората, че си щедър и това бе казано.</p> След това ще бъде повелено на меляикетата, които ще го повлекат и ще го хвърлят в джехеннема.”
(Разказан от Муслим, Несаи, Тирмизи и Ибни Хиббан.)
-3-

Абдуллах ибн Амррадияллаху анху, разказва, че Пророкът саллеллаху алейхи ве селлем е казал:
“Който се хвали на хората с добрите си дела. Аллах го разобличава, унижава и го прави жалък.”
(Предаден от Таберани и Бейхаки)
-4-

Разказва се, че Абу Хурейра радияллаху анху разказва думите на Пророка саллеллаху алейхи ве селлем:
“Който върши добри дела, чрез които може да се достигне високо положение в отвъдното, но той не цени това, бива проклет на земята и в небесата.”
(Предаден от Таберани)
-5-

Разказва се, че Джаруди радияллаху анху, предава думите на Пророка саллеллаху алейхи ве селлем:
“Който върши добри дела (представя се за религиозен благородник), за да получи дивиденти на този свят лицето му ще бъде почернено, ще бъде забравен, а името му ще бъде регистрирано за пребиваване в огъня.”
(Предаден от Таберани)
-6-

Абу Хурейра радияллаху анху, разказва, че Пророка саллеллаху алейхи ве селлем казал:
"Когато наближи Съдния ден ще има хора, които пренебрегват ахирета (задгробния живот) за сметка на светския живот. Ще се показват пред хората кротки като агнета, а езиците им ще говорят неща по-сладки от мед. Сърцата им обаче ще бъдат като сърца на вълци. За тях Аллах Всевишният казва: “Невежи ли са за Мен или се възгордяват чрез Мен. Заклевам се в Моето величие, че ще им дам такова изпитание, което ще изуми и най-скромния.”
(Предаден от Тирмизи)
-7-

Ибни Месуд радияллаху анху, разказва, че Пророкът саллеллаху алейхи ве селлем е казал:
“Който изпълнява намаза старателно, когато е в присъствието на хората и го изпълнява небрежно, когато е сам, чрез това си действие пренебрегва Аллах Всевишния.”
(Предаден от Абдурраззак)
-8-

Абу Саид ибни Абу Федаме, който е сподвижник, разказва, че Пророкът саллеллаху алейхи ве селлем е казал:
“Когато Аллах в Съдния ден събере първите и последните (всички хора), ще се провикне глашатай: “Който е съдружавал нещо с Аллах и е вършел делата си в името на съдружника, нека търси наградата си от него. Аллах няма нужда от съдружник.”
(Предаден от Тирмизи)
-9-

Енес ибни Малик радияллаху анху, разказва, че Мухаммед саллеллаху алейхи ве селлем е казал:
< p>“Когато наближи деня на киямета, моята общност ще се раздели на три групи. Една група искрено ще прави ибадет на Аллах, друга група ще прави ибадет, за да ги видят хората около тях, а третата ще прави ибадет, за да се представят пред хората като религиозни и да се възползват материално. В деня на киямета, когато Аллах Теаля събере хората, ще каже на онези, които са правели ибадет, за да се възползват материално:</p>< p>- В името на Моята слава, кажете какво целяхте с ибадета, който изпълнявахте?</p>< p>- В името на Твоята слава признавам, че изпълнявах ибадета, за да се възползвам материално, като се представях пред хората като силно религиозен.</p>< p>- Това няма да ти бъде от полза – казва Аллах Теаля и повелява на меляикетата да го хвърлят в огъня.</p>< p>След това казва на онези, които са правели ибадет, за да бъдат забелязани от хората около тях.</p>< p>- В името на Моята слава, кажи какво целеше с ибадета, който изпълняваше?</p>< p>- В името на Твоята слава признавам, че целта от ибадета, който вършех бе да бъда забелязан от хората около мен.</p>< p>- Нищо от твоя ибадет не стигна до Мен – ще бъде отговорът на Аллах и ще заповяда на меляикетата да го хвърлят в огъня.</p>< p>След това казва на онези, които са правели ибадет искрен:</p>< p>- В името на Моята слава, кажи с каква цел правеше ибадет?</p>< p>- В името на Твоята слава казвам, че целта от моя ибадет бе Твоето благоволение и твоето одобрение. Ти знаеш това най-добре.</p> Този казва истината – казва Аллах Теаля, след което заповядва на меляикетата да го отведат в дженнета.”
(Предаден от Таберани и Бейхаки)
Насърчаване на абдеста

    1- Абу Хурайра радияллаху анху разказва: Чух Пророка саллеллаху алейхи ве селлем да казва:
    “Хората от моя уммет ще бъдат съживени в деня на киямет със сияещи лица, както ще сияе и всяка част от телата им, която е била измивана по време на абдест. Който от вас може да увеличи сиянието си в деня на киямета, нека да го направи.” (Бухари)

2- Абу Хурайра радияллаху анху казва: Пророкът саллеллаху алейхи ве селлем каза:
    Когато мюсюлманин взема абдест, допуснатите от неговите очи грешки биват измити чрез измиване на лицето си; когато измие ръцете си, мюсюлманинът измива и грешките, които е извършил с ръцете си; когато измие краката си в абдеста, мюсюлманинът измива греховете, до които е ходил с краката си, така който взима абдест излиза очистен от греховете. (Малик, Муслим, Тирмизи)

   3 – Осман ибни Аффан радияллаху анху казва: Мухаммед саллеллаху алейхи ве селлем каза:
    “Който вземе абдест, като спази всички изисквания свързани с абдеста, греховете го напускат, та даже ако са били под ноктите му.” (Муслим, Несаи)

   4 – Укбету ибни Амир радияллаху анху казва, че пророкът саллеллаху алейхи ве селлем:
    “Всеки мюсюлманин, който взима старателно абдест, след което извършва старателно намаз, излиза от намаза пречистен, като в деня, в който го е родила майка му.” (Муслим, Абу Давуд, Несаи, Ибни Мадже, Ибни Хузейме)

   5 – Разказва се, че Ибни Умар радияллаху анху е казал: казва Мухаммед саллеллаху алейхи ве селлем:
    “Който вземе абдест върху абдест (взима абдест, въпреки че не е развалил абдеста, който е взел преди това) му се записват десет добрини.” (Абу Давуд, Тирмизи, Ибни Мадже)

   6 – Айше радияллаху анха казва, че Пророкът саллеллаху алейхи ве селлемказва:
    “Мисвакът е средство за чистота на устата и задоволството на Аллах.” (Нисаи, Ибни Хузейме, Бухари)

   7 – Али радияллаху анху казва, че пророкът саллеллаху алейхи ве селлемказва:
    “Старателното взимане на абдест (с изпълнението всички неща, които са фарз и суннет); отиването в джамията за намаз и очакването на следващия намаз, измиват греховете.” (Беззар, Хаким)

   8 – Осман ибни Аффан радияллаху анху казва, че пророкът саллеллаху алейхи ве селлем казва:
    “Старателното взимане на абдест и петкратният намаз са откуп за грешките, извършени между тях.” (Несаи, Ибни Мадже)

Няма коментари:

Публикуване на коментар