От Абу Хурейра радияллаху анху, се предава, че
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал:
“Когато прелюбодеят извършва зина (прелюбодейства),
той не се явява правоверен (има се предвид че вярата му намалява), и когато (някой) пие вино (алкохол), той не се явява правоверен, и когато крадецът извършва кражба, той не се явява правоверен”.
В друга версия на хадиса също така предаден от Абу Хурейра радияллаху анху, се съобщава, че
Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “
…и този, който пред очите на хората отнема от другите нещо ценно, той не се явява правоверен, когато прави това”.
/Сахих ал-Бухари, Баб:
Ма йехзеру мин ал-Худуд:
аз-Зина, ве шариба ал-хамр. (6390)/
*******
Ибн Аббас радияллаху анху, е казал:
Светлината на вярата (иман) изчезва от него (онзи, който) извършва прелюбодеяние зина.
**
От Абдуллах Ибн Омар радияллаху анху, се предава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Ще се разпространи мерзостта сред хората, когато започнат да обявяват за това,
(и когато мерзостта се разпространи сред тях), ще се разпространи чума и други болести, които не са били в предишните поколения”.
/Този хадис е сведен от Ибн Маджа, 4019,
и шейх ал-Албани рахимеху Аллах е квалифицирал хадиса надежден хасен/
****
От Абдуллах Ибн Месуд радияллаху анху, се предава, че Пратеникът на Аллах салляллаху алейхи ве селлем, е казал: “Не е позволено (да се пролива) кръвта на мюсюлманина, свидетелстващ, че няма друг достоен за поклонение, освен Аллах, и че аз съм пратеник на Аллах, ако не се смятат трите (случая: когато лишават) живот за живот,
(когато става дума за) женен човек, извършил прелюбодеяние, и (когато) някой стане вероотстъпник
и напусне общността Умма”.
/Този хадис е сведен ал-Бухари, (6878); Муслим, (1676/25)./
***
Пророкът Мухаммед салляллаху алейхи ве селлем, е казал: Не (може да) да извършва зина прелюбодея, (ако е) правоверен”.
/Този хадис е сведен ал-Бухари, 2475; и Муслим, 57 (100)/. Тоест по време на прелюбодеяние човек престава да бъде вярващ, да има пълен иман, защото вярата му не го е удържала от тази мерзост.
Това е споменал имам ан-Навави рахимеху Аллах
в “ал-Манхадж”, (2/40).
*******
Многобожието се явява посегателство върху правата вяра, убийството се явява посегателство върху живота,
а прелюбодеянието се явява посегателство върху честа./Тефсир на Ибн ас-Саади стр. 1248-1249/
*******
Няма коментари:
Публикуване на коментар