вторник, 10 ноември 2015 г.

“След мен ще има еднолично ползване, както и ще има неща, които вие ще смятате за най-порицаваните.

“След мен ще има еднолично ползване, както и ще има неща, които вие ще смятате за най-порицаваните.
И когато хората попитали Пратеникът на Аллах(c.a.c.) :
“А, какво ще ни заповядаш да правим, о Пратенико на Аллах!? ”
Пратеникът на Аллах(c.a.c.) , отговорил:
“ Изпълнявайте задълженията, които лежат върху вас и молете и търсете от Всевишният Аллах онова, което ви принадлежи!”...
Шарх на Рияду ас-Салихин от шейх Ибн Усеймин.
В този хадис под думата “себичност” се има предвид следното:
Не те има се предвид сподвижниците радияллаху анхум, а други ще бъдат предпочетени при разпределянето на приходите, благата ще бъдат узурпирани, ще има дискриминация и ще доминират личните интереси
А словата: “Ще отдавате правото, което дължите” означават, че трябва да се подчиняват на несправедливите към тях и да не се бунтуват, но това се ограничава от условието ръководителите да не допускат очевидно неверие.
Наистина, след всяка трудност настъпва облекчение.
Да, наистина, след всяка трудност настъпва облекчение.
/94:5-6/
Това е велика блага вест затова, че след всяка трудност и всяко бреме следва облекчение.
Дори ако угрижеността потъмни светлината, подобно на мрака, който обвива хралупата на гущера, след тях все пак ще настъпи облекчение, на което е предписано да снеме бремето от човека.
Всевишният Аллах е казал:
Аллах ще стори облекчение след трудността
/65:7/
И както е казал пророкът(c.a.c.) :
“След скръб идва радост, и след трудността настъпва облекчение.”
Използването на определителния член в думата “ал-усра” (букв. “трудност”), и отсъствието му в думата “йусрун” (букв. “облекчение”), указва това, че всяка трудност среща двойно облекчение, и никога трудността не ще може да преодолее облекчението.
Освен това използването на определителен член означава, че се има предвид всяко затруднение, и колкото и обременителна да е тя, в края на краищата ще настъпи неотделимото от нея облекчение.
/Тaфсир на Ибн ас-Саади стр.2710/

Няма коментари:

Публикуване на коментар