Хвала на Аллах, който в своята книга казва:
« И каквото Пратеника ви даде, вземете го!
А каквото ви забрани, оставете го!
И бойте се от Аллах!
Аллах е строг в наказанието.»
(Ал-Хашр, 7)
« И не се обръщайте към Пратеника така, както се обръщате един към друг!
Аллах знае онези от вас, които скришом се измъкват.
И да се боят онези, които нарушават негово нареждане, да не ги сполети изпитание или да не ги сполети болезнено мъчение! » (Ал-Нур, 63)
Аллах да благослови и приветства Мухаммад с.а.с и неговото семейство.Пратеника на Аллах /с.а.с / е казал:
«Цялата ми общност (умма) ще влезне в рая, освен тези, които се противопоставят.
Който се подчинява на мен ще влезне в рая, а който не се подчинява, се противопоставя »
/Бухари/
«Ще дойдат времена когато човек ще стои подпрян на лакти, и на него ще му казват мои хадиси,а той ще каже:
«Между вас и мен е книгата на Аллах /Коран/, каквото намерим в нея за позволено (халал)ще позволим, а това, което намерим в нея харам /забранено/ забраняваме, (т.е. ще отхвърлят суннета) наистина това, което е забранил Пратеника с.а.с е подобно на това, което е забранил Аллах».
/Ахмад, и в Сахих-ал-джамий, 2186
Изказванията на праведните ни предшественици за музиката и песните:
Абу-Бакр назовал музиката «Свирка на Шайтана».
Абдуллах ибн Масуд е казал:
«Песните подхранват в сърцето- лицемерието».
Даххак е казал:
«Музиката гневи Аллах, продава сърцето».
Язид бин Абдуллах е казал:
«Музиката пробужда страстта, заменя я с вино и губи порядъчност».
Какво казват Арабите
«Песен, заклинание, прелюбодеяние».
«Никога нито пророка с.а.с, нито неговите сподвижници /сахаби/ не са се събирали да слушат музика, затова Абу-Бакр я е назовал «Свирка на Шайтана».
/Из трудовeте на ибн Таймия/.
Ибн Кайим е написал «Пеещите мъже се явяват – хермафродити -утъняват своя глас оприличават се на жени и техните различни разпътства»,
и Шейх Шатиби казва в книгата «Ал Иътисом» (1/368): «Никога при арабите не е имало в обичаите музика, напротив, бяха поеми, които четат, без музикални инструменти ».
Всички религиозни учени са съгласни в това, че наслаждението на гласа на чужда жена е харам, /т.е. забранено/, даже дори да чете Коран.
/Из книгата на Шейх Ал-Джазаири/.
Забранено е да се слуша музика с цел – лечение.
Също не е разрешено да се наемат певци или певици и да им се плаща.
Под забрана попадат покупка и продажа на музикални инструменти, така както, ако Аллах е забранил нещо, то забранява всичко съответно, водещо до използването му. Например спиртните напитки.
Из книгата на Ибн Кайим ал-Джаузия:
Доказателства от Корана:
Всевишния Аллах е казал в сура «Люкман, 6».
« А сред хората някой купува слова за забавление, за да отклонява в неведение от пътя на Аллах и да го взимат на присмех.
За тези има унизително мъчение. »,
Ибн-Аббас е казал, че в айта с думата “слова” се имат в предвид песните.
Към това мнение се придържали и Икрим, Макхул.Хасан добавил (…свирел)
Ал Уахид в своя тефсир «Ал-Васит» (3/441) е написал: «Болшинството от тълкувателите на Корана са казали, че под словосочетанието «безсмислени слова» се подразбират песните».
Всевишния Аллах казва
« И подбуждай с твоя глас когото можеш от тях, и ги призовавай с конниците и пехотинците си, и поделяй с тях имотите и децата, и им обещавай!”
Но сатаната им обещава само измама.!»
(Исра, 64).
В тефсира Джаляледйн казва:
«Гласа на шайтана-са песните и свиренето»Всевишния Аллах е казал в Корана:
« Нима на тази вест се чудите и се смеете, а не плачете, и нехайно се забавлявате? ».
/Ан-наджм, 61./
По думите на ибн Аббас словото « се забавлявате » (ас самидун) означава пеещи.
Икрим разказвал, че когато слушали Корана, многобожниците почнали да пеят, така че хората да не слушат за него.
Но можете да чуете, някой да каже:
«Тези аети, които вие сега приведохте за доказателства забраната на музиката и песните е неочевидна.
И във всички тези аети има само напътствия.
Но защо Аллах не е съобщил явно забраната, както е съобщил за спиртните напитки.
Отговор: «Тахрим (т.е. забрана) не винаги е в явна форма. Существуват и други форми за това.
Например, в Корана, се говори за резултатите от арогантността, високомерието, зависта, хомосексуализма, всичко това е забранено в Исляма.
И няма явно изложение в Корана за забрана.
А примерите за това са аетите в сура «Бакара» за арогантността или аетите за разврата в народа на Лут а.с. всичко това е забранено в Исляма.
Все пак ние виждаме разказа от Всевишния Аллах за пророка Лут който ругаел своя народ за това дело.
И може ли да се каже, че отсътствието на пряка забрана за това, което е правил народа на Лут а.с, се явява разрешено Разумния човек никога няма да каже, че музиката е разрешена, по причина на това, че в Корана отсъства пряко изложение за забрана на музиката».
Шейх Абу-Бакр Джазаири.
Доказателство от хадисите на пророка /с.а.с /
А) «Ще се появят хора в моята общност, които ще позволяват прелюбодеянието, коприната, алкохола и музиката.»
/Бухари 10/15/5590 Фатх/ Б)
« Ще се появят в края на света земетресения, падане на камъни от небето и превръщат хората в свине и маймуни, когато се появи музика, певци и вино». /
Табарани, достоверен хадис, Сахихул-джамий,3665/.
В) « Ще се появят хора в моята общност, които ще пият спиртни напитки и ще го нарекът с с друго име, ще се слуша музика и певци, Аллах ще им изпрати земетресения и ще ги превърне в маймуни и прасета ».
/Ибн Хиббан, достоверен хадис, Сахихул-джамий, 5454/
Г) «Наистина Аллах ви забрани спиртните напитки,хазартните игри и барабани!»
/Ахмад, 1/289, достоверен хадис/
Д) «Забранено е оплакването, изображенията, кожите от хищници, /жените да показват своята красота , песните, златото и коприната »
/Ахмад, Сахихул-джамий, 6214/
Е) «Два гласа са проклети и на този и на другия свят: свирещите и пеещите при щастие и мъка.»
/Ал Баззар, добър хадис, Сахихул-джамий, 3801/
Ж) «Забрани ми моя Господ спиртните напитки, хазартните игри, барабана и уд (струнните музикални инструменти подобни на китара) ».
Ал-Байхаки. 10/772, достоверен хадис, Ахмал 2/271./
МНЕНИЯТА НА УЧЕНИТЕ ЗА ПЕСНИТЕ.
Имам Абу Ханифа казва:
«Това е грях, а този който я слуша е развратник, на който не се приема свидетелството».
«Слушането на музика е разврат, а наслаждението от слушането се явява-неверие».
Имам Малик: «Музика слуша само развратник».
Имам Шафии: «Това е порочно дело, , и този които слуша е неразумен, и не му се приема свидетелството».
Имам Ахмад: «Това е грях и е забранено да стоиш там където пеят песни».
Обаче възниква въпроса:
Всички ли песни са забранени? Отг: не!!!
Песните са разрешени само в седем случая при спазване на строги условия:
Свадба. Празник. Джихад. Поезия за набожността. при съжаление.
И за всичко това има съществуващи доказателства от сунната.
Пророка/с.а.с / е казал:
«Наистина в поезията има мъдрост».
/Бухари/.
Но за коя поезия говори Пророка /с.а.в /. Отговор намираме в един от хадисите, когато попитали за поезията Той с.а.с отговорил:
«Ако тези слова са добри, то това е добро, а ако са скверни, то това е лошо».
Например, забранено е описанието на жените, описание на косата, лицето, тялото.
Тогава е забранена и поезията.
Песните са разрешени на свадба при три условия:
Песни се разрешават само за момичета в женски кръг, без мъже.
Съдържанието да не бъде, забранено от шериата.
И да се изпълнява без музикални инструменти.
Доказателство за това че пеене е разрешено на свадба с указаните условия е хадиса приведен от Ахмад (3/391) и Ибн Маджа (1900) и в книгата Ал-Ирва под номер 1995
Разрешени са религиозни песни /поеми/ на празник с висшеуказаните условия /т.е. че в словата да няма нищо противоречащо на шериата и не се използват музикални инструменти.
Разказан е хадис от Айша /р.а /
«Веднъж към мен дойде пратеника на Аллах /с.а.с / в това време при мен стояха две момичета и пееха песни в такт с барабан, това беше деня- Биаса, и пророка влезе в къщи, легна и се обърна.
След известно време дойде Абу Бакр, и като видя тези момичета започнва да ме ругае и каза:
« Свирка на Шайтана у пратеника на Аллах?!»
/повтори два пъти/, тогава пратеника на Аллах /с.а.с / се показа към него и каза:
остави ги о Абу Бакр, защото всеки народ има свой празник, и това е нашия празник.»
Заттова аз им казах и те си отидоха.»
Както разказва и Салма ибн Акуа /р.а /
«Веднъж отидохме с пратеника на Аллах /с.а.с / в Хайбар, застигна ни ноща и един от сподвижниците на пророка попита Аамир ибн Акуа «Разкажи ни нещо от твоите стихове, Аамир бил поет, и той рецитирал:
О Аллах, без теб, ние щяхме да се заблудим.
Нямаше да даваме милостиня и нямаше да молим да ни изпратиш спокойствие .
И укрепи ни, в деня на равносметката.
Пратеника на Аллах /с.а.с / попита кой е този човек, те му казали Аамир ибн Акуа, тогава Пратеника на Аллах каза «Аллах да е милостив към него.»
/Муслим/
А сега нека обърнем внимание на песните в наше време.
В тях няма да видиш нищо друго освен скверност, и нямат никакъв срам и притеснение пред Господа на земята и небесата.
Каокво можем да кажем за тези песни, всички Ислямски учени са съгласни с това, че на жените не е позволено да четат азан.
А може ли да пеят?
Шейх Абдул-Азиз ибн База бил попитан
«Разрешено ли е да слушат музика за успокоение?
Отговор:
«Слушането на песни и музика е забранена и порицаема постъпка.
Слушането на музика е причиа за душевни болести и е препятствие за споменаването на Аллах и за извършването на молитвата».
КАКВО ДА НАПРАВИМ ЗА ДА СЕ ОТДАЛЕЧИМ ОТ МУЗИКАТА?
Искай от Аллах със цялата си искренност, да избави твоето сърце от любовта към музиката и да я замени с любов към Аллах и неговия пратеник, и раздавай повече милостиня /садака/, извършвай петте молитви в джамията с група /джамаат/.
Извършвай сутрин и вечер зикр, преди сън, хранене и т.н.
Събери всички твои касети с музика и запиши на тях Коран или си купи касети с запис на Коран на такива чтеци като Аджами, Шатири, Абдул Басит, Хусари и т.н.
Старай се всеки ден да четеш Коран и хадиси на Пророка /с.а.с /.
Сърцето е като съд,ако не го запълниш с любов и споменаване към Аллах, то шайтана ще го запълни с любов към греха.
Не ходи на вечеринки и празници, на които звучи музика и не купувай кассети с музика.
И страни от тези, които обичат да слушат музика и знай скъпи братко: Който остави това което обича заради Аллах, Аллах ще му го замени, с много по–прекрасно от това което е оставил.
И напомняй на тези, които си позволяват да слушат музика. Правилото от фъкха е
« Ако сравнението (кийас) противоречи на аият или хадис то това сравнение е недействително и не го приемай».
« И каквото Пратеника ви даде, вземете го!
А каквото ви забрани, оставете го!
И бойте се от Аллах!
Аллах е строг в наказанието.»
(Ал-Хашр, 7)
« И не се обръщайте към Пратеника така, както се обръщате един към друг!
Аллах знае онези от вас, които скришом се измъкват.
И да се боят онези, които нарушават негово нареждане, да не ги сполети изпитание или да не ги сполети болезнено мъчение! » (Ал-Нур, 63)
Аллах да благослови и приветства Мухаммад с.а.с и неговото семейство.Пратеника на Аллах /с.а.с / е казал:
«Цялата ми общност (умма) ще влезне в рая, освен тези, които се противопоставят.
Който се подчинява на мен ще влезне в рая, а който не се подчинява, се противопоставя »
/Бухари/
«Ще дойдат времена когато човек ще стои подпрян на лакти, и на него ще му казват мои хадиси,а той ще каже:
«Между вас и мен е книгата на Аллах /Коран/, каквото намерим в нея за позволено (халал)ще позволим, а това, което намерим в нея харам /забранено/ забраняваме, (т.е. ще отхвърлят суннета) наистина това, което е забранил Пратеника с.а.с е подобно на това, което е забранил Аллах».
/Ахмад, и в Сахих-ал-джамий, 2186
Изказванията на праведните ни предшественици за музиката и песните:
Абу-Бакр назовал музиката «Свирка на Шайтана».
Абдуллах ибн Масуд е казал:
«Песните подхранват в сърцето- лицемерието».
Даххак е казал:
«Музиката гневи Аллах, продава сърцето».
Язид бин Абдуллах е казал:
«Музиката пробужда страстта, заменя я с вино и губи порядъчност».
Какво казват Арабите
«Песен, заклинание, прелюбодеяние».
«Никога нито пророка с.а.с, нито неговите сподвижници /сахаби/ не са се събирали да слушат музика, затова Абу-Бакр я е назовал «Свирка на Шайтана».
/Из трудовeте на ибн Таймия/.
Ибн Кайим е написал «Пеещите мъже се явяват – хермафродити -утъняват своя глас оприличават се на жени и техните различни разпътства»,
и Шейх Шатиби казва в книгата «Ал Иътисом» (1/368): «Никога при арабите не е имало в обичаите музика, напротив, бяха поеми, които четат, без музикални инструменти ».
Всички религиозни учени са съгласни в това, че наслаждението на гласа на чужда жена е харам, /т.е. забранено/, даже дори да чете Коран.
/Из книгата на Шейх Ал-Джазаири/.
Забранено е да се слуша музика с цел – лечение.
Също не е разрешено да се наемат певци или певици и да им се плаща.
Под забрана попадат покупка и продажа на музикални инструменти, така както, ако Аллах е забранил нещо, то забранява всичко съответно, водещо до използването му. Например спиртните напитки.
Из книгата на Ибн Кайим ал-Джаузия:
Доказателства от Корана:
Всевишния Аллах е казал в сура «Люкман, 6».
« А сред хората някой купува слова за забавление, за да отклонява в неведение от пътя на Аллах и да го взимат на присмех.
За тези има унизително мъчение. »,
Ибн-Аббас е казал, че в айта с думата “слова” се имат в предвид песните.
Към това мнение се придържали и Икрим, Макхул.Хасан добавил (…свирел)
Ал Уахид в своя тефсир «Ал-Васит» (3/441) е написал: «Болшинството от тълкувателите на Корана са казали, че под словосочетанието «безсмислени слова» се подразбират песните».
Всевишния Аллах казва
« И подбуждай с твоя глас когото можеш от тях, и ги призовавай с конниците и пехотинците си, и поделяй с тях имотите и децата, и им обещавай!”
Но сатаната им обещава само измама.!»
(Исра, 64).
В тефсира Джаляледйн казва:
«Гласа на шайтана-са песните и свиренето»Всевишния Аллах е казал в Корана:
« Нима на тази вест се чудите и се смеете, а не плачете, и нехайно се забавлявате? ».
/Ан-наджм, 61./
По думите на ибн Аббас словото « се забавлявате » (ас самидун) означава пеещи.
Икрим разказвал, че когато слушали Корана, многобожниците почнали да пеят, така че хората да не слушат за него.
Но можете да чуете, някой да каже:
«Тези аети, които вие сега приведохте за доказателства забраната на музиката и песните е неочевидна.
И във всички тези аети има само напътствия.
Но защо Аллах не е съобщил явно забраната, както е съобщил за спиртните напитки.
Отговор: «Тахрим (т.е. забрана) не винаги е в явна форма. Существуват и други форми за това.
Например, в Корана, се говори за резултатите от арогантността, високомерието, зависта, хомосексуализма, всичко това е забранено в Исляма.
И няма явно изложение в Корана за забрана.
А примерите за това са аетите в сура «Бакара» за арогантността или аетите за разврата в народа на Лут а.с. всичко това е забранено в Исляма.
Все пак ние виждаме разказа от Всевишния Аллах за пророка Лут който ругаел своя народ за това дело.
И може ли да се каже, че отсътствието на пряка забрана за това, което е правил народа на Лут а.с, се явява разрешено Разумния човек никога няма да каже, че музиката е разрешена, по причина на това, че в Корана отсъства пряко изложение за забрана на музиката».
Шейх Абу-Бакр Джазаири.
Доказателство от хадисите на пророка /с.а.с /
А) «Ще се появят хора в моята общност, които ще позволяват прелюбодеянието, коприната, алкохола и музиката.»
/Бухари 10/15/5590 Фатх/ Б)
« Ще се появят в края на света земетресения, падане на камъни от небето и превръщат хората в свине и маймуни, когато се появи музика, певци и вино». /
Табарани, достоверен хадис, Сахихул-джамий,3665/.
В) « Ще се появят хора в моята общност, които ще пият спиртни напитки и ще го нарекът с с друго име, ще се слуша музика и певци, Аллах ще им изпрати земетресения и ще ги превърне в маймуни и прасета ».
/Ибн Хиббан, достоверен хадис, Сахихул-джамий, 5454/
Г) «Наистина Аллах ви забрани спиртните напитки,хазартните игри и барабани!»
/Ахмад, 1/289, достоверен хадис/
Д) «Забранено е оплакването, изображенията, кожите от хищници, /жените да показват своята красота , песните, златото и коприната »
/Ахмад, Сахихул-джамий, 6214/
Е) «Два гласа са проклети и на този и на другия свят: свирещите и пеещите при щастие и мъка.»
/Ал Баззар, добър хадис, Сахихул-джамий, 3801/
Ж) «Забрани ми моя Господ спиртните напитки, хазартните игри, барабана и уд (струнните музикални инструменти подобни на китара) ».
Ал-Байхаки. 10/772, достоверен хадис, Ахмал 2/271./
МНЕНИЯТА НА УЧЕНИТЕ ЗА ПЕСНИТЕ.
Имам Абу Ханифа казва:
«Това е грях, а този който я слуша е развратник, на който не се приема свидетелството».
«Слушането на музика е разврат, а наслаждението от слушането се явява-неверие».
Имам Малик: «Музика слуша само развратник».
Имам Шафии: «Това е порочно дело, , и този които слуша е неразумен, и не му се приема свидетелството».
Имам Ахмад: «Това е грях и е забранено да стоиш там където пеят песни».
Обаче възниква въпроса:
Всички ли песни са забранени? Отг: не!!!
Песните са разрешени само в седем случая при спазване на строги условия:
Свадба. Празник. Джихад. Поезия за набожността. при съжаление.
И за всичко това има съществуващи доказателства от сунната.
Пророка/с.а.с / е казал:
«Наистина в поезията има мъдрост».
/Бухари/.
Но за коя поезия говори Пророка /с.а.в /. Отговор намираме в един от хадисите, когато попитали за поезията Той с.а.с отговорил:
«Ако тези слова са добри, то това е добро, а ако са скверни, то това е лошо».
Например, забранено е описанието на жените, описание на косата, лицето, тялото.
Тогава е забранена и поезията.
Песните са разрешени на свадба при три условия:
Песни се разрешават само за момичета в женски кръг, без мъже.
Съдържанието да не бъде, забранено от шериата.
И да се изпълнява без музикални инструменти.
Доказателство за това че пеене е разрешено на свадба с указаните условия е хадиса приведен от Ахмад (3/391) и Ибн Маджа (1900) и в книгата Ал-Ирва под номер 1995
Разрешени са религиозни песни /поеми/ на празник с висшеуказаните условия /т.е. че в словата да няма нищо противоречащо на шериата и не се използват музикални инструменти.
Разказан е хадис от Айша /р.а /
«Веднъж към мен дойде пратеника на Аллах /с.а.с / в това време при мен стояха две момичета и пееха песни в такт с барабан, това беше деня- Биаса, и пророка влезе в къщи, легна и се обърна.
След известно време дойде Абу Бакр, и като видя тези момичета започнва да ме ругае и каза:
« Свирка на Шайтана у пратеника на Аллах?!»
/повтори два пъти/, тогава пратеника на Аллах /с.а.с / се показа към него и каза:
остави ги о Абу Бакр, защото всеки народ има свой празник, и това е нашия празник.»
Заттова аз им казах и те си отидоха.»
Както разказва и Салма ибн Акуа /р.а /
«Веднъж отидохме с пратеника на Аллах /с.а.с / в Хайбар, застигна ни ноща и един от сподвижниците на пророка попита Аамир ибн Акуа «Разкажи ни нещо от твоите стихове, Аамир бил поет, и той рецитирал:
О Аллах, без теб, ние щяхме да се заблудим.
Нямаше да даваме милостиня и нямаше да молим да ни изпратиш спокойствие .
И укрепи ни, в деня на равносметката.
Пратеника на Аллах /с.а.с / попита кой е този човек, те му казали Аамир ибн Акуа, тогава Пратеника на Аллах каза «Аллах да е милостив към него.»
/Муслим/
А сега нека обърнем внимание на песните в наше време.
В тях няма да видиш нищо друго освен скверност, и нямат никакъв срам и притеснение пред Господа на земята и небесата.
Каокво можем да кажем за тези песни, всички Ислямски учени са съгласни с това, че на жените не е позволено да четат азан.
А може ли да пеят?
Шейх Абдул-Азиз ибн База бил попитан
«Разрешено ли е да слушат музика за успокоение?
Отговор:
«Слушането на песни и музика е забранена и порицаема постъпка.
Слушането на музика е причиа за душевни болести и е препятствие за споменаването на Аллах и за извършването на молитвата».
КАКВО ДА НАПРАВИМ ЗА ДА СЕ ОТДАЛЕЧИМ ОТ МУЗИКАТА?
Искай от Аллах със цялата си искренност, да избави твоето сърце от любовта към музиката и да я замени с любов към Аллах и неговия пратеник, и раздавай повече милостиня /садака/, извършвай петте молитви в джамията с група /джамаат/.
Извършвай сутрин и вечер зикр, преди сън, хранене и т.н.
Събери всички твои касети с музика и запиши на тях Коран или си купи касети с запис на Коран на такива чтеци като Аджами, Шатири, Абдул Басит, Хусари и т.н.
Старай се всеки ден да четеш Коран и хадиси на Пророка /с.а.с /.
Сърцето е като съд,ако не го запълниш с любов и споменаване към Аллах, то шайтана ще го запълни с любов към греха.
Не ходи на вечеринки и празници, на които звучи музика и не купувай кассети с музика.
И страни от тези, които обичат да слушат музика и знай скъпи братко: Който остави това което обича заради Аллах, Аллах ще му го замени, с много по–прекрасно от това което е оставил.
И напомняй на тези, които си позволяват да слушат музика. Правилото от фъкха е
« Ако сравнението (кийас) противоречи на аият или хадис то това сравнение е недействително и не го приемай».
Няма коментари:
Публикуване на коментар